Gymnazisti GJK v sídle OSN

Dňa 5.2. 2019 o 16:00 sa započala naša dlhá cesta, ktorá nás mala zaviesť až za brány sídla OSN vo Viedni. Náš malý, odhodlaný tím som tvoril ja Šimon Kéry, môj spolužiak Lukáš Fajna a naša učiteľka anglického jazyka Mgr. Taligová. Autobus nás dopravil do Nitry, kde sme po malom občerstvení nasadli na ďalší autobus, ktorým sme sa dostali až do Bratislavy. No tam sa naša cesta ešte nekončila. Po tom ako sme sa zorientovali v odchodoch a príchodoch MHD, konečne prišiel ten moment keď sme sa stratili. Popravde som čakal, že sa to stane oveľa skôr, takže som našu situáciu videl viac optimisticky ako zvyšok môjho tímu. Našťastie pomocou vyspelej technológie, nazývanej Google Maps, sme dokázali nájsť miesto v ktorom sme mali stráviť noc, Inštitút pre verejnú správu. Ubytovali sme sa, zložili sme na izbách naše batohy a započali sme hľadanie vhodného miesta na prípravu prezentácie nášho projektu, ktorý sme mali predviesť na nasledujúci deň v sídle OSN. Po dlhej debate a detailnom rozobraní našich možností sme sa rozhodli, že reštaurácia je tá najvhodnejšia možnosť. Po tom ako sme si prichystali všetko potrebné, sme sa vrátili naspäť do nášho nocľahu, aby sme načerpali sily na deň D.

Zobudili sme sa do príjemného, zamrznutého rána. Na rozjímanie nad zamrznutou Bratislavou som nemal príliš veľa času, pretože sme mali približne polhodinu do odchodu autobusu. Opäť sme zobrali do rúk naše batohy, odovzdali kľúče od izieb na vrátnici a rýchlym krokom sme smerovali k zastávke. Dostal som cennú životnú lekciu o tom ako to vyzerá v rannej MHD. Vystúpili sme blízko železnice, kde už na nás čakalo ostatných sedem tímov spolu s predstaviteľmi Iuventy. Vlakom sme sa dopravili až do Viedne, a potom metrom pri veľkolepé sídlo OSN. Po vstupnej prehliadke, sme dostali naše identifikačné karty, pomocou ktorých sme sa mohli voľne pohybovať v celom areáli. Boli sme zavedení do prezentačnej miestnosti a po krátkom úvodnom slove ambasádora Petra Mišíka sme sa vybrali na menšiu prehliadku budovy spojenú s aktivitami, vďaka ktorým sme sa dozvedeli, čo všetko OSN robí pre našu planétu a ľudstvo. Po nej sme dostali možnosť naobedovať sa ako všetci zamestnanci a predstavitelia OSN. Po obede nás čakal náš veľký moment. Prezentácia nášho projektu. Myslím, že môžem s pokojom tvrdiť, že sme ju zvládli na výbornú, aj napriek mojej a Lukášovej tréme. Ďalej sme si vypočuli prezentácie ostatných tímov a zopár slov o OSN a o ďalších inštitúciách sídliacich na tomto mieste. Atmosféra bola príjemná, predstavitelia OSN nám priblížili, čo všetko táto inštitúcia zabezpečuje, mali sme možnosť spýtať sa ich množstvo otázok, čo viedlo k otvorenej diskusii. Po opustení prezentačnej miestnosti sme si spravili zopár fotiek, rozlúčili sa a prešli sme k prehliadke poobedňajšej Viedne. Metrom sme sa opäť odviezli na rušný Stefansplatz. Pokochali sme sa impozantným Stefansdomom, prešli sa po námestí a potom naše kroky znova smerovali na železnicu. Stihli sme večerný vlak do Bratislavy, kde sme opäť sklonili hlávky. Na ďalšie ráno som si zase užil rannú MHD a náš výlet sme slávnostne ukončili nasadnutím do autobusu, ktorý smeroval až na AS v Zlatých Moravciach.

Túto exkurziu som si veľmi užil, aj vďaka príjemnej spoločnosti môjho tímu a som rád za túto príležitosť si znovu rozšíriť obzory.