Poznávací zájazd: Brusel – Londýn

V podvečer dňa 9.10. 2019 sa naša početná skupina zišla pred Gymnáziom, kde na nás už čakal autobus pripravený na dlhú cestu priamo do srdca Britských ostrovov – Londýna. Plní entuziazmu sme nasadli do vozidla, ktoré nám malo byť domovom na ďalších 15 hodín. Začiatok našej cesty prebiehal ľahko, v autobuse prevládala dobrá nálada, no s každou pribúdajúcou hodinou atmosféra pomaly klesala. V noci sa väčšina z nás uložila na spánok, či už dobrý alebo bezsenný.

Na ďalší deň, po krátkej prestávke na raňajky, sme sa začali približovať k nášmu prvému cieľu. Čakalo nás hlavné mesto Belgicka a v podstate aj Európy – Brusel. Postupne sme si prezreli Parc de Bruxelles, Palais de Bruxelles, známu ikonu Bruselu, cikajúceho chlapčeka Manneken Pis a prehliadku sme zakončili rozchodom na Grande Place, kde sme mali možnosť odniesť si domov suvenír alebo ochutnať miestne špeciality. Následne na to nás autobus doviezol pri Bruselské Atomium kde sme mali možnosť urobiť zopár pekných fotiek, vhodných najmä pre sociálne siete a potom do francúzskeho Dunkerque. Ubytovali sme sa a presunuli sme sa do centra tohto mesta.

Väčšina z nás sa rozhodla navštíviť miestne reštaurácie. Po príchode späť na hotel sme unavení spadli do postelí, aby sme načerpali silu na ďalší deň. Nasledujúce ráno sme opäť naložili tašky do autobusu a s novo načerpanými silami sme boli pripravení dosiahnuť cieľ nášho výletu. V ceste nám stál iba kanál La Manche, ktorý sme prekonali trajektom. Trojhodinová cesta sa dala preužiť rôznymi spôsobmi, ja osobne som zvolil hranie mojej obľúbenej stolovej hry, ktorej loď kývajúca sa na vlnách dodávala priam až príznačnú atmosféru. Zvyšok lodnej posádky si vychutnával morský vzduch na palube.

Vylodili sme sa v Doveri, odkiaľ nás už čakala iba cesta do Londýna. Po príchode sme neotáľali a hneď sme navštívili Greenwich park, ktorým prechádza nultý poludník. Nasledovala prechádzka okolo Tower of London a presunuli sme sa aj po svetoznámom Tower Bridge. Na hotel sme sa dostali až večer. Ubytovali sme sa v izbách, ktoré, mňa osobne, prekvapili moderným dizajnom a príjemným vzhľadom. Po krátkom skonštatovaní, že plány, ktoré sme si pripravili počas dňa padajú kvôli našej únave, sme opäť zaľahli do postelí. Po toľkých hodinách spánku v nie až tak pohodlných sedadlách autobusu mi spánok v posteli pripadal ako luxus.

Po výdatných, pre Anglicko typických raňajkách sme sa priviezli priamo pred Múzeum voskových figurín Madame Tussauds, ktoré sa väčšina z nás rozhodla navštíviť. Ostatní si čas krátili či už prehliadkou okolia alebo relaxom v niektorej z miestnych kaviarní. Po skončení prehliadky sme sa presunuli do lokality troch Londýnskych múzeí, a to - Natural history museum, Science museum a Victoria and Albert museum. Každý z nás si mohol zvoliť, v ktorom z týchto múzeí sa kultúrne vyžije. Po tom, čo sme si do sýtosti prezreli tieto múzeá, sme sa previezli možno až na nechváľne známu obchodnú ulicu Oxford street. Práve tu sa väčšia časť z nás rozhodla minúť svoje ťažko našetrené úspory či už na oblečenie, jedlo alebo na suveníry. Potom nás znova čakal návrat na hotel.

Ďalšie ráno sa nieslo v hektickom duchu. Museli sme sa zbaliť, všetky naše tašky odniesť do autobusu a minimálne trikrát sa presvedčiť o tom, že sme nič nezabudli. Tentokrát nás autobus odviezol pred impozantnú atrakciu London Eye, kde sme si užili krásnu vyhliadku na celé mesto. Odtiaľ sme pokračovali v našej prechádzke, ktorá sa už ku koncu niektorým z nás zdala až príliš dlhá. Prezreli sme si Houses of Parliament a Big Ben v rekonštrukcii, Westminster abbey, Buckingham Palace a Trafalgar square. Nakoniec nás ešte čakal rozchod na Picadilly, kde sme mali možnosť dokúpiť zásoby na dlhú cestu domov.

Ešte raz a naposledy sme nasadli do nášho autobusu. Tentokrát sme kanál La Manche prekonali cestou po morskom dne, Eurotunelom. Ďalej nás už čaká iba cesta naspäť domov. A dostali sme sa sem, do momentu keď dopisujem posledné riadky tohto článku. Rozmýšľam ako zhrnúť Londýn do pár slov. Dali by sa mu dať rôzne prívlastky, či už pozitívne ako moderný, krásny, majestátny alebo negatívne ako drahý, upršaný, preplnený. Spraviť si vlastný obraz na toto rozsiahle mesto si musí spraviť každý sám a najlepšie urobí, ak ho pri prvej príležitosti sám navštívi. Tak snáď nabudúce, Británia.